VALBORGSMÄSSOAFTON

Igår var det sista april, valborgsmässoafton. På dagen var jag och Thomas i vår stuga och krattade ganska länge. Vi var där ca 5 timmar. Mycket löv blev det. När vi åkte hem tog vi det lite lugnt. Sen när klockan blev 20.00 så gick vi ner på våran åker där en stor kase väntade på att bli uppbränd. Vi tänkte avstå att elda kase i år med tanke på att det kunde vara tort eftersom det har varit så fint väder nu på sistone. Men där på åken var det ganska blött och dagen före så regnade det lite granna. Men iallafall, kasen var stor och fin, när man stod på ena sidan om den så såg man solen bakom när det var på väg ner. Det var jättefint.

Efter vi hade eldat kase så åkte jag och Thomas och hämtade mamma vid jobbet. När vi skjutsat hem henne åkte vi runt och tittade lite och vi tog en sväng till Ivantjän där fanns det också trevliga människor. Men när klockan blev strax efter tolv åkte vi hem igen. När vi kom hem så var ingen vaken inte ens Ludde, min söta vovve :) Jag coh Thomas somnade ganska snart vi lade oss i sängen.

Och jag vaknade nyss. Nu vet jag inte vad jag ska skriva om denna dag eftersom det endast är morgon än. Men vi får se om jag skriver någon rad senare. Hoppas ni alla hade en bra valborgsmässoafton. Kram

//Annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0