LUDDE & INNEBANDY

Idag tog jag och ludde en liten promenad och när det var dags för oss att vända så kom så klart grannens hund lös. Den gick mot Ludde och förmodligen ville den bara leka. Men ludde är rädd för andra hundar så att han blir så osäker när dom kommer för nära. Jag försökte iallafall dra bort ludde med den andra hunden följde bara efer. Till slut så sa ludde ifrån lite och då stannade den andra hunden till och bara stod kvar och tittade när vi gick iväg.

Men jag blev riktigt överraskad över hur ludde reagerade. Han och den andra hunden nuddade varandras nosar utan att ludde blev arg och det är ganska ovanligt. Han skällde en gång och det var då han sa ifrån, den andra hunden kom för nära bakom Ludde och då blev han så osäker. Men jag klarade mig ur situatien alldelses själv.


Ludde

Ja, så hade jag ju träningsmatch nu ikväll. Vi mötte Aston. Vi spelade nu med effektiv tid (tror jag det heter), det menas att varje gång domaren blåser i pipan så stannar klockan. Förr var det ju bara de 3 sista minutrarna i sista perioden. Men nu är det så hela matchen. Så det tog längre tid än vanligt. Men det gick ju ganska bra när vi tog snabba byten. Resultatet blev väl inte riktigt som vi ville men nästa gång får resultatet bli bättre :)



Det var väl allt som jag hade på hjärtat nu. Ha det så bra nu alla och godnatt på er som ska sova.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0