BESÖK VID VETERINÄREN

Ja, ni ser rubriken. Idag åkte vi till veterinären med både Findus och Maja. Eftersom dom är syskon och det är en hona och en hane så har vi bestämmt att vi ska kastrera båda två. Dom har vuxit upp tillsammans, har alltid gjort saker tillsammans och så ska det fortsätta.

Kl.08:00 i morse hade vi tid. Jag följde med in och veterinären vägde dom och lyssnade på hjärtslagen. Hon kände även lite på dom. Sen gav hon en spruta i nacken det var nått lugnande. Findus och Maja var jätteduktiga, maja blev lite rädd för sprutan men det var efter sticket, men dom lät inget. Sen fick jag och thomas åka iväg. Vi skulle få komma tillbaka mellan 13-14 och hämta dom. När klockan blev så mycket så åkte vi ju dit, jag frågade om dom hade vaknat och det hade dom.

Opperationerna hade gått jättebra. Glömde säga det att det var inte bara kastrering utan också vaccination och öronmärkning. Men iallafall när vi skulle gå in och hämta dom, så fick vi vänta i ett rum först. Rummet vi väntade i fanns en dörr till alla katter som blivit oppererade. Dörren var öppen, det jag såg först var Maja som satt och tittade ut ur en liten bur och hon såg jätte söt ut. Hon tittade in i mina och thomas ögon, man såg att hon ville komma ut till oss. Sen kom en tjej och låste ut maja först, sen findus. Dom var mycket trötta.

Majas läkning kunde ta längre tid eftersom när dom oppererade henne så var dom tvungna att öppna vid buken. Det blir en större opperation för en hona än för en hane. Men dom var jätteduktiga. Vi fick med oss mat till dom av veterinären, en speciell sort. En sort för hanar och en för honor. Så vi kommer nu ge Findus och maja mat i olika skålar i en vcka sen får vi se hur det fungerar. Veterinären sa att det skulle gå bra att ge båda av hane maten om båda gillar den, sen.

Sen var jag tvungen att göra enn litet ärende innan vi åkte hem. Maja och findus fick åka i en  varsin bur hem så att dom inte skulle slicka på varandras sår. Nu när vi har varit hemma så har det funkat jätte bra. Veterinären sa om dom skulle vara uppe i varandra mycket så skulle vi försöka sära på dom ett tag. Men det har inte behövts och det känns bra. Just nu sover båda. Maja bredvid mig i sängen och findus har krypit in i buren. När vi kom hem så fixade jag på maja och findus hylla med alla deras saker, så nu ser det fint ut där.







Medans vi väntade på att Maja och Findus skulle bli klara idag så gick jag och thomas på stan, vi fikade och var till thomas farmor. På stan hittade jag ett par stövlar med klack, på crispin. Super fina tycker jag:) Som många vet har jag ju problem med skostorlekar. Jag har 35 på många skor. Det är sällan man hittar bl a. stövlar i den storleken. Den storleken fanns ju inte, men jag provade 36 och det gick bra men lite stora var dom men jag köpte en sula så nu känns det mycket bättre.  Kommer en bild här.



Nu har ni fått reda på min dag :) Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0