ANLEDNINGEN TILL DÅLIG UPPDATERING

Nu har jag inte skrivit på länge. Men det är på grund av att jag inte mådde så bra och sen har det liksom inte bivit av. Men anledningen till att jag mådde dåligt var att förra söndagen började det strula lite med mina urinvägar. Jag fick gå på toaletten tätt inpå hela tiden. Till slut kom det inget alls. Och det blev värre och värre inpå kvällen. Jag ringde till rådgivningen på 1177 och fick en massa råd. Sen lite senare på kvällen blev jag ännu värre och det började komma blod med i urinet. Ringde igen till rådgivningen och fick prata med en annan. Sa ungefär samma sak. Att jag skulle dricka mycket surt tex citron och duscha varmt. Hon frågade även om jag hade ont i ryggen och om jag hade fråssa. Men det hade jag inte och det tyckte hon varbra för då kunde hon utesluta njurarna.  Men hon hörde på mig att jag inte alls mådde bra. Men sa att det inte fanns någon tid på sjukhuset och om jag skulle ha åkt in till akuten skulle jag få sitta där hela natten. Så hon fixade så jag fick en tid på sandvikens sjukhus på måndagen.

På måndags morgon följde mamma med mig till sandvikens sjukhus och jag fick lämna urinprov och fick även träffa en läkare. Dom såg klart och tydligt att det var blod med i urinet och konstaterade att jag hade urininfektion. Jag fick ett recept på penicillin som jag skulle äta i en vecka. 2 tabletter om dagen. Eftersom det var röd dag i måndags så var inte något apotek öppet i sandviken. Så var tvungen att åka in till valbo för att hämta dom.

Och nu är det lördag och jag äter fortfarande min medicin. Men äter klart dom i morgon. Har blivit mycket bättre av dom. Men på grund av detta så har jag inte tränat något under den här tiden. Har varit ute och gått nu i tre dagar i rad men bara lugnt.. Men jag har iallafall räknat kcal. Och igår var det dags för vägning i gen. Och jag hade tappat -0,3 kg trotts ingen träning och det tycker jag är bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0