MIDSOMMARAFTON I BILD OCH TEXT

Ja nu har jag inte skrivit sen midsommarafton. Men Jag har inte berättat om allt som hände på midsommar. Ska försöka skriva ned det nu.

På morgonen åkte jag och thomas till Mångeln (thomas föräldrars stuga) för att äta sillfrukost med thomas familj och vänner. Vi fick mycket gott. Runt 12 åkte vi vidare till mina föräldrars stuga och fick en god lunch, var väldigt mätt men klart vi fick i oss lite till. Där stannade vi till ca kl 16.00. Sedan åkte vi vidare hem där vi packade så bilen blev full, haha. Jenny och micke kom och hjälpte oss och sedan åkte vi till min och thomas stuga. Gjorde klart allt för kvällen. Karin och johanna kom lite tidigare. Satte dom i jobb, hehe. Tack för hjälpen. När klockan närmade sig 18.30 började det ramla in lite folk :) Vi bjöd på bål, som var mycket omtyckt. Jätteroligt=) Dom som var nykter fick alkoholfri cider. När alla var på plats så satte vi igång med grillningen. Drog ut lite på tiden, men alla fick sin mat. När vi ätit klart började vi med lite tävlingar. Vi hade tre lag som tävlade mot varandra. Det var olika tävlingar. Vissa var man ensam och tävlade för laget och vissa tävlingar sammarbetade man. Vi tog paus i bland så jag och thomas hann förbereda tävlingarna.  Vi hade jätteroligt, var så roligt att se hur alla hejjade på varandra =) Det tog sin tid med alla tävlingar så till sist var vi tvugna att avbryta på rund av all jävla knott och mygg. Men kvällen var jätterolig! Förutom en liten händelse som hände på natten. Jag som annordnade festen tycker det inte är okej att någon är otrevlig. Speciellt inte mot mina andra gäster som inte har gjort något  för att förtjärna detta och dessutom inte vet vilken det är. Inte okej att vara otrevlig mot mig heller eftersom jag varit snäll och bjudit. Men nu vet jag hur det blir och vet därför hur mitt svar kommer bli om frågan dyker upp. 

Men jag tackar alla som gjorde kvällen lyckad! Jätteroligt att ni kom! Det kommer bli flera gånger :) 

Bilder under dagen:
Frukostbordet



Tessan, Alex


Märtha, Anna-märta


Pappa


Snyggingarna thomas och elvis


JOhan , saana


Mamma, elvis, jan-åke


Jag och älskling


bål


lilla carro i våran lilla stuga


Middagsbordet


Tävling


tävling


jenny vann en tävling. Hon var riktigt törstig. Titta flaskan bredvid.


Tävling


Tävling


Towe, anna


Robert, pernilla =)


VI


Jag, johanna


jag,sara,karin


jenny, micke


Sista bilden får bli towe. Som precis har blivit klar med sista tävlingen =)


Det var så många bilder så försökte välja ut några eller många. Men kommer nog flera på facebook. Men icke nu för nu ska jag sova.

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0