KCAL

Då var denna dag avklarad. Har varit på jobbet. När jag kom hem åt jag mat. Thomas hade lagat en maträtt som stod i icabladet. Pannkakor med laxröra. Det var supergott. Man hoppar över sylten och har laxröra istellet :)

Idag har jag räknat ut på ett ungefär hur många kcal jag ätit idag. Bara för kul. Jag vet ju inte riktigt hur många kcal jag ska äta på en dag. Men idag har jag ätit ungefär 1112 kcal. Som sagt inte exakt.

Jag åt gröt till frukost, sen wook och bacon till lunch, banan till mellan mål och pannkakor men laxröra till middag. Thomas hjälpte mig att ta reda på hur många kcal det är i en banan. Det beror ju lite på hur stor den är men ca 102 kcal. Det tycker jag är mycket för en banan. Om man jämför med en apelsin. I en apelsin är det ca 58 kcal.

Men nu ska jag snart sätta på mig pyjamasen och krypa ned i säng för ska upp tidigt i morgon och ut på promenad. Är ledig i morgon men mycket inplanerat. Natti natti!


/Annelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0