MCLEODS DAUGHTERS

Jag har pratat så mycket om McLeods Daughters men kanske inte helt berättat vad det handlar om. Jo kanske för jättelängesen. Men då har jag inte visat bilder. Men tänkte göra ett inlägg nu.

McLeods är en Australiensk serie som utspelar sig på en farm som drivs av bara kvinnor. Gården heter Drovers Run och har funnits i Mcleods ägo i många år.  Många har svårt att acceptera att det bara är kvinnor som arbetar på gården för dom tycker att det är mansgöra. Men man får även folja deras grannar runt om, speciellt på granngården Killarney som tjejerna på drovers har bra kontakt med. I varje avsnitt händer det något spännande ofta olika saker. Det kan vara kärlek, bränder, stölder, bråk massa mer.  

Det finns 8 säsonger. Det kom först en film. Sen bestämdes det att göra en serie av filmen. Jag började med att titta på serien sen fick jag reda på att det även fanns en film. Jag blev lite besviken för det stämde inte riktigt in på serien. Men Serien är det bästa jag sett.

Ge serien en chans tycker jag ;)

Lite bilder på karaktärerna (har inte lagt ut alla men många) :

Min McLeods Daughters samling (alla säsonger)


Den film serien är baserad på


Drovers run


Gänget i de senare säongerna


Alex Ryan (Aaron Jeffery)


Stevie Hall (Simmone Jade Mackinnon)


Nick Ryan (Myles Pollard)


Tess McLeod (Bridie Carter )


Dave Brewer ( Brett Tucker)


Kate Manfredi  (Michala Banas)


Luke Morgan (Dean O'Gorman)


Jodi Fountain (Rachael Carpani)


Terry Dodge (John Jarratt)


Meg Fountain  (Sonia Todd)


Regan McLeod  (Zoe Naylor)


Säsongen jag tittar på nu (5:e)




Nu vet ni lite om serien ;) Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0