SCANDIC GRAND CENTRAL

Nu sitter vi på hotellet, Scandic Grand central. Det är jättefint här. Får lägga upp bilder på det sen. När vi kom till Stockholm så gick vi direkt till hotellet och checkade in. Sen gick vi på stan och vidare till gamla stan. Där hittade vi en mysig restaurang som hette Ristorante Pacanini. Det var jättegott. Jag åt panerad spätta med skagenröra och potatis.
Nu ska vi fortsätta att bara ha det bra :)

RESA TILL STOCKHOLM

Sitter nu på tåget till Stockholm. Darling fick reda på idag att han får vara ledig i morgon. Därför bokade vi tåg, hotell för en natt där :) Trevligt!

UPPDATERING

I lördags fyllde mamma år så vi åkte och gratulera henne i stugan. Sen lite senare då vi skulle åka hem, skjutsade thomas mig direkt till tågstationen. Jag åkte för att träffa dom bästa brudarna (sara, pernilla och Linda-marie). När jag kom fram till Gävle så kom Sara och hämtade mig. Sen åkte vi hem till henne. När vi kom dit var redan pernilla och Linda-Marie där. Så vi satte igång att äta lite kyckling sallad. Gott! Men jag var ganska mätt efter att ha ätit smörgåstårta och fika hos mamma ;) När vi ätit klart började vi göra oss i ordning för en rolig utekväll. Men först var vi hemma hos sara ett tag och spelade spel, sjöng singstar m.m. Sen fick vi höra att det var någon fest nån stans så vi åkte dit lite före. Men vi stannade inte där så länge. Utan åkte vidare till Harrys. Där det blev mycket dans! JÄttekul! När klockan närmade sig 02.00 gick jag och pernilla till stationen där darling hämtade oss.
Tack för en super trevllig kväll!

På söndagen (igår) åkte vi till Högbo och träffade Carro och hennes pojkvän. Vi spelade minigolf och badade :) Hur mysigt som helst. Tack för igår!

Idag måndag så har jag hunnit med att träna lite. Tog en springrunda i solen. Jobbigt men skönt :)

ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

pernilla, maria, nilklas, findus och maja :)

Pernilla 22 år
Maria 25 år

Fidus 3 år

Maja 3 år

Maja och Findus 3 år tillsammans :)

SVETTIGT GYMPASS

Blev ett gympass idag också. I fokus på ben. Men fy sjutton vad jobbigt det var. Började med ett uppvärmningsprogram på motionscykeln. Sen blev det att köra på vid maskinerna ett tag. Efter det ställde jag mig på motionsbandet och sprang 5 km. Det var jobbigt kan jag lova! Värkte i benen efter första kilometern. Men det gick bra. Fick dock inte bästa tiden men det var bra ändå. Kändes som om det var jobbigare att springa på bandet än att springa ute. Eller så var det på grund av alla benövningar innan ;) Sen blev det nedvarvning i 5 minuter fortsatt på bandet. Avslut blev ju såklart stretch. Sen var det dags att cykla hem.
När jag kom hem blev det en proteinshake :)

Måste bara tillägga att jag har väldigt mycket träningsvärk i armarna och mage sen igår ;)

VILKET TRÄNINGSPASS

Min dag började med träning. Cyklade till gymmet och körde armar och mage efter frukost. Började med ett uppvärmningsprogram på motionscykeln. Sen blev det mycket träning arm och mage. Avslutade sedan med en ryggövning. Var längesen nu jag körde på gym. Det var riktigt jobbigt men hur härligt som helst. Hoppas jag får mer synliga muskler så smorning om :) Sen cyklade jag hem i regnet. Slängde av mig träningsväskan och öppnade en celsius för lite mer energi. drack halva sen tog jag en härlig löprunda. Det kändes i armarna när jag sprang haha. När jag sedan kom hem igen drack jag resten av celsiusen och blandade i ordning en proteinshake. Sen hopp in i duschen. Nu har jag tagit det lugnt ett litet tag. Men nu är det dags för lunch. Blir en mycket god tomatsoppa :)

EN TREVLIG KVÄLL I STAN

Åkte in till gävle ikväll och träffade fina Sara. Vi åt middag tillsammans på cheers. Det fick bli plankstek. Riktigt gott var det:) kom hem strax innan 21 och då blev det en rask kvällspromenad. Tack för dag gumman!

STRAX

Ska alldeles strax kila över till johan, saana och elvis :) Senare ska jag in till stan :)

Hoppas ni får en bra dag :)

EN STUND IDAG

Tog cykeln till Johanna idag. Vi pratade massor som alltid då vi träffas :) Tack för idag!

Kram!

INGET DÅLIGT VÄDER BARA DÅLIGA KLÄDER ;)

Nyss kommit in från en härlig löprunda. Tråkigt väder när det regnar men vad gör det. På med en tunn jacka som stöter bort regnet så gick det bra :) Det var skönt att spriga när det regnade! Löprunda gick bra. Var lite mer flåsig idag än vad jag brukar men det är nog pga att jag har varit förkyld och inte kunnat träna på länge. Nu när jag kom in blev det massor av magträning. Sen såklart mycket stretch. Fick lite ont i vaderna nu efteråt men det var ett tag sedan dom fick jobba. Nu är det proteindrink och vatten som gäller. Sen blir det en dusch för min del :)

Kramis!

BORT MED ONYTTIGHETERNA

Sitter och dricker en celsius nu innan jag ska ut på en löprunda. Ska springa bort alla onyttigheter jag stoppat i mig i helgen. Ska bli så skönt, har ju även inte sprungit på ett tag nu. Så det ska bli spänande och se hur det går. Får kanske börja lite försiktigt och se hur det känns :)

MYSSÖNDAG

Blev en mysig söndag kväll. Med tända ljus och sittande framför en film (en gång i Phuket). Vet inte om jag har visat bild på bordet som jag har målat. Så passar på att göra det nu :) Godnatt!

UTSIKT

Det var så fin utsikt igår kväll vid stugan :)

IGÅR

Klippte gräset i stugan i går så det blev fint. Sen tog vi det lugnt i stugan hela kvällen :) Mys!

TRAMPA

Cyklade hem från stugan i morse. Nu har man ont i rumpan ;)

VATTEN OCH SKYR

Vatten och skyr :)

HÄLSOCENTRALEN

Ringde hälsocentralen idag eftersom jag varit förkyld nu till och från ganska länge. Men hon sa att det verkade vara ett virus. Och virus går det ju inte göra något åt utan det helar själv. Men jag frågade om träning. Jag kan träna så mycket jag känner att jag orkar. Men jag får inte träna om jag har feber. Så idag tog jag cykeln till stugan. Det var lite jobbigt upp för alla backar ;) Men nu har jag provat lite iallafall. Väntar lite till med springningen. Men vill så gärna! När jag kom till stugan blev det att dricka mycket vatten och äta en skyr:)

FRUKOST OCH LUNCH

Till frukost idag blev det lätt fil med hallon och linfrön. Till lunch blev sallad igen men idag fick det bli kycklingsallad. Mums! :)

MÅLA

När jag skulle åka hem från min bror idag så skulle dom måla. Och inte bara han utan alla:) Dom är så fina!

TACK FÖR HJÄLPEN

Var hem till min bror och hans familj ikväll. Han hjälpte mig att pumpa cykeln. Inte för att det är svårt att pumpa en cykel men mina däck har ett annat " fäste" så en vanlig cykelpump fungerar inte. Tack så mycket för hjälpen! Elvis hjälpte också till.

TREVLIGT

Träffade ju Nina idag. Tog en pw. Så himla skönt. Sen gjorde vi lax och sallad till lunch. Så gott! :) Sen åkte hon till jobbet. Och det blev att jag åkte och rastade mina föräldrars hund. Så blev en liten extra promenad:) Tack Gumman för idag! <3

GOD MORGON

Igår hade jag en heldag med mamma. Vi åkte runt på olika loppisar. Det var jättemysigt. Jag fick med mig hem massa vaser :)

Idag på fm kommer Nina hit vi ska ta en rask promenad. Sen göra lite lunch tillsammas. Kommer bli jätte trevligt. Var så längesen nu!

GRILLKALAS HOS MICKE

I lördags blev det ju grillkalas hos micke. Det var väldigt trevligt. Vi satt ute på hans inglasade altan nästan hela kvällen. Så mysigt på kvällen då vi hade infravärmen på :) När vi kom fick vi välkomsdrink. Jag fick ju såklart en alkoholfri eftersom jag var chaufför :)

Det var en mycket trevlig kväll!

ÅKA PÅ GRILLKALAS

Idag har jag jobbat mitt sista arbetspass. Nu har jag semester. Så ikväll ska vi på grillkalas till Micke. Men det blir lugnt för mig. Jag är chaufför :)

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll, Kram!

SORGLIGT

Igår var jag på begravning. Det var väldigt fint men sorgligt.
Alla minnen lever vidare!

KYCKLINGSALLAD

Det blev ganska sen middag idag. Men den var god. Sallad bestående av salladsblad, groddar, gurka, tomat, kyckling och citronsaft :) Bara 150kcal:)

TJEJMILEN NÄSTA

Ja nu så är det gjort. Har ju pratat om förut att jag vill vara med och springa tjejmilen 2012. Nu är jag anmäld till den. Får sällskap av två härliga tjejer Cia och Maria. Vi kommer ha det super roligt :) Nu ska vi bara boka in oss på nått hotell så är allt fixat! Längtar nu! :) Nu blir det rolig träning fram till dess! Springa, springa och springa :) Ska bara bli lite bättre i förkylningen som verkar börja ta om. Men sen är det bara att springa, Härligt!!!

Nu säger jag natti natti, kram! =)

VAR I STUGAN I HELGEN

Vi var i stugan i helgen och det var hur skönt som helst. Vi tog det bara lugnt och hade det bra :) Maja och Findus var också med och dom fick prova att vara ute i lina. Jag var även hem till mina föräldrar en sväng i helgen. Jag målade ett bord jag ska få hem sen. Har målat 2- 3 gånger men ska måla en gång till :)

Maja

Kram

FREDAG

Ja då var det fredag igen. Förra fredagen visade vågen minus trotts det varit midsommar med mycket godsaker :) Idag stog jag stilla som jag hade hoppats på. Blev äta vad jag vill dagar hela marknadshelgen så det är skönt att jag står stilla där jag var :)

Nu ska jag göra mig klar inför dagens arbetspass. Sen efter jobbet är det helg :)

Hoppas ni får en fin fredag! :)

UPPDATERING FRÅN MARKNADSHELGEN

En till lite uppdatering. Förra helgen var det ju sommarmarknad här i ockelbo. På fredagen jobbade jag först men sen då jag kom hem hade det redan dykt upp flera stycke. Jag gjorde mig i ordning lite snabbt. Vi hade förfest här hemma senare på kvällen gick vi fram på öltältet.
På lördagen gjorde jag i ordning frukost till dom som sov kvar hos oss. Sen gick vi fram på marknade. På kvällen blev det öltältet igen. Men blev en lugn kväll för mig. Jag hade ju varit sjuk i veckan sen tog det om lite i helgen. Blev jätte hes.
På söndagen blev det att gå på marknaden en sväng. Vi tittade på när darligs syster spelade med hennes band. Jag köpte strumpor, och två pånböcker som vi prutade på :) Köpte även kattleksaker :)

n

Tack alla inblandade för den roliga marknadshelgen :)

UPPDATERING FRÅN MIDSOMMARAFTON

Dålig uppdatering förlåt!
På midsommarafton så var vi först i mångeln och firade med thomas familj och släkt. Vi åt sillfrukost tillsammans. Sen på lunchen firade vi med min familj i mammas och pappas stuga. Blev smörgåstårta hur gott som helst. På kvällen blev det ett roligt firande med våra vänner i min och darlings stuga. Det blev grillning och roliga aktiviteter :)

Dagen efter fick vi hjälp av underbara Cia och Daniel att plocka ned party tältet :)

Det blir mer uppdatering sen, hinner inte nu. Måste göra mig klar inför dagens arbetspass :) Ha en bra dag, kraam!