THE STORY OF TJEJMILEN

Som många redan vet så blev gårdagen inte som den var tänkt. Jag laddade upp med bra frukost och kännde mig väldigt taggat. Nästan för taggad. Vi åkte till tågen i gävle som gick nån gång vid 9 på lördag morgon. Vi åkte en stund och vi tjejer satt och pratade och hade det trevligt. Helt plötsligt stannade tåget en stund och började sedan åka igen men inte alls så fort. Då hör vi en röst i högtalaren som säger att det är signalfel och därför  får dom bara köpa i 40 km  i timmen. Tar inte lång stund innan tåget stannar igen. Då hörs en röst att vi inte får fortsätta på grund av signalfel. Det tar en lång stund och jag/ vi blir mer och mer stressade. För vi skulle ju skynda oss att hämta våra nummerlappar till tjejmilen. Senast man kunde hämta dom var kl 12. då var kl ca 10.40. Vi började ringa till folk som befann sig i stockholm och hörde med dom om någon kunde hämta våra nummerlappar så vi skulle hinna. Fick tag i min fina vän jessica som skyndade sig allt hon kunde och åkte till platsen. Där var det många som skulle hämta lappar. Hon hamnade i kö. Under tiden satt vi på tåget helt ovetande. I högtalaren sa dom tyvärr vet vi ingenting än. Vi väntade och väntade. Sen hörde vi  högtalaren igen. Nu har vi fått reda på lite mera och det är tyvärr dåliga nyheter. Vi får ej fortsätta resan, därför vänder vi och åker tillbaka till uppsala, dit kommer det ersättningsbussar som kommer att gå till märsta, därifrån går tåget till stockholm. Många blev stressade. Många kvinnor som befann sig på tåget skulle lika som vi springa tjejmilen. Många försökte ringa dit och kolla om det gick att lösa på något vis att vi skulle få slippa hämta lapparna. Men det var så många som ringde så få kom fram. När vi kom till uppsala så gick alla till busarna, vi hamnade i en kö som var flera hundra meter. Det kommer en ersättningsbuss som såklart inte alla får plats i. Vi väntar och väntar kommer inga fler bussar. Tiden rullar på. En kvinna framför oss i kön ringer sj och dom vet ingenting. Dom säger att vi ska lyssna på utrop. Men det gick ju inte eftersom ersättningsbussarna var en bit ifrån och det fanns inga högtalare där. Ingen från sj kom heller och berättade vad vi skulle göra. Vi fick reda på sen att ett tåg skulle börja gå 12.09. Så vi chansade och tog det. Vi höll alla tummar att det inte skulle bli något signalfel igen. Under tiden stod jessica i kö och hon hade fått tag i någon att prata med och man var tvungen att ha nummerlapp. men hon hade egentligen inte tid att stå där. Hon fick reda på att det var 1½ timmes kö och det skulle ha öppet 2 timmar till. Så då hon fick reda på att vi var på väg mot stockholm så begav hon sig hemåt eftersom troligtvis så skulle vi hinna. Tack snälla rara du för hjälpen! :) När Vi kom till stockholm. skyndade vi oss till hotellet. Där var inte vårat rum klart men vi fick lämna våra väskor där. Vi sprang till tunnelbanan. Tog röda linjen. Vi skulle till östermalms IP alltså bakom stadion och hämta nummerlapparna. Så när vi kom fram fick vi springa ca 20 min för att komma dit. Och att hitta dit var inte det lättaste. Frågade massor av folk till och med en polis. Vi hittade stället till slut och blev väldigt dåligt bemötta. Men vi fick iallafall våra lappar. Tydligen så var vi 30 minuter från där tjejmilen skulle äga rum och vi hade ca 20 min på oss att ta oss dit. Så det var bara att springa kan jag lova. Vi visste inte riktigt vart vi skulle så det var bara att fråga massa folk. Vi började möta folk som redan sprungit och då kände vi att nu är det kört. Men vi fortsatte att springa. Kom fram till tjejmilen men hittade inte start. Vi frågade folk till och med en polis denna gång också. Fick bra hjälp. När vi ser nummer 12 där våran startgrupp skulle stå var det tomt. Då hör vi i högtalaren NU GÅR SISTA STARTEN OM 10, 9,.. så började nedräkningen. Då började folk vinka och ropa på oss. Dit åt spring dit åt. Så vi kutade vi fick jubel och aplåder när vi var tvugna att springa till start ;) I högtalaren hör vi HÄR KOMMER DET TRE EFTERSLÄNTARE! Vi hörde jubel. Då nedräkningen var på 0 så var vi vid start. haha fatta att vi hann! Jag var så upp i varv så jag bara startade klockan och kutade vidare. Maria ropade på mig att försöka ta det lugnt men kunde inte. Känndes som om jag var i en bubbla så bara sprang. Haha!
 
Loppet gick i övrigt bra. Det regnade exakt hela tiden. När jag kom i mål stannade jag klockan på 58.36. Åh jag är jättenöjd med den tiden eftersom vi sprungit ganska många km innan. Fick en jättefin medalj. Fick en banan och lite ostkaka då jag kom fram. Vi var på en gräsmatta alla 32000 människor i det regninga vädret så ni kan ju tänka er hur gräsmattan blev då. Lervälling kan jag lova. Jag hade mina nya skor men dom såg inte speciellt nya ut då kan jag säga. Jag gick iallafall till A skylten där vi hade bestämt oss att mötas efteråt. Jag stog och väntade ett tag och det blev riktigt kallt. Men till slut kom mina fina vänner Maria och cia. Vi gick mot tunnelbanan nästan på en gång för att ta oss till hotellet. Vid hotellet möttes vi av trevlig personal (eller hur tjejer ;) ). Vi fick ta en varsin dusch. När jag kom ut från duschen fick vi se att vi fått ett meddelande på tvskärmen. Där det står typ Hej Maria, Cecilia och Annelie som sprungit tjejmilen idag! Ett stort grattis tjejer ni är så duktiga. Vi står till er tjänst när som hellst.Hälsningar steffen. Haha tack för det fina meddelandet. Sen gjorde vi oss klar för att gå ut och äta. VI hamnade på en restaurang och där var det god mat och dricka :)
 
Det blev tidigt kväller efter en väldigt händelserik dag. Men vi hade det jättetrevligt med massa skratt på rummet. Och mycket sendrag ;) haha!
 
Idag klev vi upp ganska tidigt och fick jättegod hotellfrukost. Oj, jag glömde berätta vilket hotell vi bodde på. Dumt av mig. Vi bodde på blu radisson. Ett mycket fint hotell :) Tåget gick hem 11.23, men idag var det inga problem att åka. Nu är jag hemma och har landat. Och känner mig redan sugen på att anmäla mig till nästa tjejmil redan nu, men då ska det finnas mer tid ;) Har faktist tanken på halvmaraton också men har inte bestämt mig en.
 
Tack tjejer för den här helgen!
 


:)

Kommentarer
Postat av: maria

ha ha ha!! Vilken händelserik dag/helg vi fick.
Jag garvar bara jag tänker på alla äventyr. Steffen, SENDRAG, jublen från alla människor, 10..9...8..
HA ha ha..Tusen tack brudar för en underbar erfarenhet och helg.

<3

2012-09-03 @ 21:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0