REGNIG PROMENAD

En regnig morgon promenad fick det bli. Tråkigt med regn men så himla skönt med promenad! :) Bra start på dagen! :)

GYMPASS

Åkte till underbara Nina ikväll och körde ett träningspass på gymmet! Efter tog vi en rask promenad. Härligt! Tack för ikväll vännen! Ses snart igen!

THE STORY OF TOPPLOPPET

Då var man hemma igen efter en supertrevlig helg i Stockholm. Allt gick som planerat. Det blev verkligen ingen repris från tjejmilen. När vi kom till hotellet (Blu Radisson Royal Park) hade det blivit dubbelbokning på våra rum så vi fick ta andra rum som var lite dyrare, med terass :) Vi åt en lätt lunch som vi köpte på pressbyrån. Sen klädde vi om till springkläder och begav oss till stället där vi skulle springa. När vi kom fram  blev det en rolig uppvärmning sen startade vi i andra starten. Vi sprang var för sig så man fick springa i sitt eget tempo. Det var en mysig bana runt Hagaparken. Det var inte bara asfalt och inte heller bara grus utan det var både och. Jättebra! När jag närmade mig mål ser jag darling, micke och daniel på sidan och dom ropade kom igen inte långt kvar nu. När jag var i mål fick jag medalj och en påse med massvis med saker i. Jag tog och stoppade i mig banan och vatten medans jag mötte upp grabbarna. sen väntade vi in fina cia när hon kom in i mål. Jag tog av mig dom svettiga kläderna och satte på mig torra. Och så tog jag en proteinshake som jag hade tagit med mig. Sen gick vi runt ialla tält som folk stod och sålde saker i. Röhnich var där och dom hade mycket bra priser. Så blev köp av tröja, vattenflaskor och trosor. I ett tält stod dom och sålde sportbhar stayinplace. Så det fick bli en sån också :) men sen gick vi tillbaka till hotellet och tog en varm dusch. Och tog det lungt en stund innan vi gjorde oss klara för kvällen. När vi var klara bestämmde vi oss för att vara kvar på hotellet så vi gick och köpte mat där. Förrätt löjroms toast med nån svampröra. Varmrätt blev det deras hamburgare. Sen till efterrätt blev det kolapannakotta med hallonsås :) Blev ett glas vitt till. Sen gick vi tillbaka upp på rummen ett tag,. Pratade och hade det trevligt. Men gick vidare ned till baren och tog även ett glas där och fortsatte våra samtal där. Vi hade så trevlig at klockan tickade på och vi bestämde oss för att säga godnatt.

Kl 9 i morse gick vi och åt hotellfrukost. Är det bara jag som älskar hotellfrukost? Det är supergott! Vi satt där hur länge som helst och bara hade det mysigt. men sen gick vi tillbaka till rummen och packade i ordning våra saker. Sen var det dags att checka ut. Vi ringde taxi till centralstationen och där tog vi en fika undertiden vi väntade på tåget hem. Resan hem gick bra. Jag blev så himla trött så somnade till en stund. När vi var framme i gävle så följde vi med cia och daniel hem och hämtade våran bil som stod där. Sen blev det att åka hem. Nu har vi varit hemma ett tag så vi tar det lugnt. Darling kom precis hem från sin träning. Men nu blir det väl lite mys framför tv:n innan det blir godnatt :)

Ett stort tack för den här helgen! :)

Kram

TOPPLOPPET

Då har jag sprungit topploppet! Det gick jättebra:) Jag sprang på 54.13 minuter och hamnade på plats 177 av 766. Är nöjd! :) Röhnisch sålde massa saker så blev några köp men det kan jag berätta sen. Kan uppdatera mer om dagen då jag är hemma! :) Nu ska vi snart gå och äta god mat så får se vart det blir:) Blir troligtvis ett glas vitt till iallafall ;) Hehe!
Ha det så bra så länge, kram!

MENADE

Halv 7 i gävle idag!

TIDIG MORGON

God morgon! Det är inte varje dag man är uppe så här tidigt och äter frukost. Men idag är det ju topploppet som gäller och vi ska vara inne vid gävle 7 på morgonen så då gäller det att vara uppe tidigt. Jag får sova lite på bussen och ta med mig proteinrikt mellanmål så ska det här gå bra:) Lite myskläder nu under frukosten ;)
Hoppas ni får en super bra lördag! Kram på er!

HÄRLIGA MORGON

Ja det är det verkligen! Började dagen med vägning och mätning. Allt gick bra! Sen blev det en mycket härlig morgonpromenad. Trotts att det är kallt så är det hur skönt som helst med morgon promenad och man blir piggare :) Nu har jag tagit proteinshake och gröt med lite kanel och stevia.
Hoppas ni får en jättebra fredag! :)

NYA KLÄDER OCH BOXTRÄNING

Det blev en runda på stan på lunchen idag. Där hittade jag träningskläder. Ett par träningstights och en träningströja. Båda i märket adidas :) Alltid roligt med nya träningskläder! Eller vad tycker ni?
Direkt efter jobbet åkte jag raka spåret och tränade box. Super härligt! Boxades med en annan tjej idag på grund av att min andra boxkompis är sjuk. Krya på dig Maria!

Nu blir det nog att närma sig sängen! Godnatt på er :)

GOD MORGON

Gick upp lite tidigare idag för att ta en härlig morgon promenad. Det blev en på 30 minuter. Då jag kom hem blev det en proteinshake och frukost såklart:)
Igår fick jag rolig post i brevlådan :) Jag fick papper från topploppet där ibland låg även nummerlappen :) Tagga Tagga!

KVÄLLSLÖPNING

Efter att jobba över ca 20 min idag så åkte jag direkt till min underbara vän Nina <3 Jag tog en löprunda på 1.05 mil medans hon cyklade med och peppade mig hela vägen! Gumman hoppas ditt knä blir bra snart så du kan löpa med :) Tack för ikväll min vän<3

TOPPLOPPET PÅ LÖRDAG

Jag vet inte om jag har berättat att jag ska springa topploppet på lördag. Topploppet är ett lopp som man kan välja mellan 5 eller 10 km. Jag valde streckan på 10 km. Loppet äger rum i stockholm och rundan är runt hagaparken. Min fina sambo följer med som hejarklack och även två av våra fina vänner följer med och springer :) Vi ska bo på hotell över natten och vi kommer ha det hur bra som helst. Jag hoppas inte resan krånglar som den gjorde på tjejmilen. Men annars får vi göra en repris ;) haha!

Kram!

INNAN FRUKOST

Det blev att kliva upp tidigt idag för en kort löprunda innan frukost. Reflexvästen åkte på eftersom det fortfarande var lite mörkt. Nu när jag har duschat och ätit frukost så ska jag fixa lite här hemma innan det är dags för att åka till jobbet.
Hoppas ni får en bra dag idag! :)

TOPPEN

Ett gympass var toppen efter jobbet idag. Jag sprang på bandet 5 km. Sen körde jag på med massa benövningar. Avslutade med lite mage och stretch :) Men nu blir det att krypa ned under täcket :) Godnatt och kram på er!

UNDERBART

Nu är vi i stugan och har det mysigt! Kanske är det sista gången för i år. Kanske inte, det visar sig :) Har tänt massor av ljus och vi hör hur elden sprakar i vedspisen :) Finns det något mysigare? Har den viktigaste personen i mitt liv hos mig på det lugnaste stället. Helt underbart!
Kram!

KORTDISTANSLÖPNING

Min morgon började med en kortdistanslöprunda :) Jag tycker det är jobbigare att springa kort nu när jag är van vid att springa längre rundor. Men klarade mitt rekord så det är ju jättebra. Så nu efter jag tagit proteinshake och tagit en dusch så är det frukost som gäller. Får bli mannagrynsgröt med kanel och stevia strö :)
Hoppas ni får en fin dag, kram!

PROTEINMUFFINS

Ikväll blev det lite muffinsbak. Men inte vilka muffins som helst utan proteinmuffins :) Dom blev jättegoda!
Nu är det sova som gäller för i morgon väntar jobbet :) Godnatt och kram!

BOX EFTER JOBBET

Skyndade mig hem efter jobbet och slängde om till träningskläder. Sen raka spåret till ett boxpass! Så himla härligt! Köpte även ett 10 gångers kort nu :) Kul! När jag kom hem blev det mat och en proteinshake :) Nu blir det lite te innan det blir sova.
Godnatt på er, kram :)

KLARADE LITE LÄNGRE

Blev en prova på löprunda ikväll :) Tänkte prova lite mer än milen. Fick med mig darling men på cykel ;) Löprundan blev iallafall 1,58 mil, härligt! Jättekul att jag klarade det! Var lite osäker på vilket tempo jag skulle hålla så tog det ganska lugnt i början. Men kände att jag klarar nog av att öka lite nästa gång :) Nu är det sova som gäller, Godnatt på er!

LEDIG FRÅN JOBBET

Idag har jag haft min lediga dag från jobbet. Men det betyder inte att jag inte haft något att göra. Min dag började med ett ryck. Vi vaknade 20 minuter innan darlings tåg skulle gå. Så vi skyndade oss upp och jag satte på mig träningskläder direkt. Tog med mig en celsius på vägen så skjutsade jag darling till tåget. Sen åkte jag till gymmet och körde på med armar och mage. vad härligt det är att få svettas!! När jag var klar åkte jag direkt till mina föräldrar och promenerade med deras vovve. Men sen blev det hem att shakea en protein shake sen hopp in i duschen. Sen tog jag lilte frukost.

Blev att dra igång att städa skrubben som såg ut som ett bombnedslag sen. Tog lång tid! Men nu ser det bra ut iallafall. Hade änkt att ta en löprunda ikväll men det blev för sent. Städningen tog för lång tid och sen skulle vi åka och gratta thomas morbror som fyller år idag. Så det blev tyvärr ingn löprunda. Men förhoppningsvis blir det i morgon. Längtar! Ne men nu börjar det bli sent så ska väl ta och krypa ned under täcket.

Godnatt, kram! :)

FRUKTSALLAD

Träffade fina Nina ikväll så tog vi en promenad under tiden då hennes söta syster var på träning. Sen gick jag hem. När darling kom hem från träningen blev det mat. Och nu ska vi äta god fruktsallad som jag gjort :)

LÖPNING

Det fick bli en härlig löprunda från mina föräldrar och hem. Blev ca 7km. Skönt!

YESTERDAY

Efter jobbet igår träffade jag Linda-Marie och pernilla och fikade på waynés. Sen åkte vi till gävle och träffade  sara och hennes bror. Vi såg hamilton 2. Den var jättebra! Minst lika bra som ettan. Verkligen värd att se! Sen gick vi brudar till o´learys  och åt mat. Det var helt okej. Men väntetiden på maten var väldigt lång. Undertiden vi satt och hade det trevligt kom det fram en kille som var utklädd i roliga kläder. Han berättade att han skulle gifta sig och att det var svensexa. Han hade fått olika uppdrag och han frågade om vi kunde hjälpa honom med ett av dem. Det var att någon på olearys skulle sminka honom. Tur att jag hade saker med mig för klart vi hjälpte honom med uppdraget. Sen efter en stund kommer han tillbaka och då har han fått ett till uppdrag. Då skulle han sälja sin väska med massor av saker i. Vi visste inte vad det var i men vi köpte den ;) Men vi öppnade den inte. Han kommer tillbaka och hans vänner säger att han måste köpa tillbaka väskan men inte innehållet. Vi skrattade! gick inte med det denna gång ;) Tänkte att han skulle komma tillbaka. Men det gjorde han inte. Vi öppnade och kikade vad som fanns i. Det var mest bara massa onödigt  ;) en citron, tidning, kattlådespade m.m. Väskan följde inte med någon hem ;) Jag skjutsade hem Sara till henne sen åkte vi andra tjejer mot sandviken. Men mina lampor på bilen var ju trsiga så såg ingenting på motorvägen. Helljuset fungerade men när jag hade det på så bländade jag ju alla som jag mötte. Men om jag inte hade dom tänd såg jag inget. Så vi fick svänga av i valbo för att bytra lampor. Jag hade fel lampor i bilen så vi fick ringa Robert (pernillas pojkvän). Han och pernilla åkte och fixade lampor medans jag och Linda-Marie väntade på plats. Haha var roligt när man såg samma bil åka förbi flera gånger. Lite nyfiken! Dom kom tillbaka med rätt lampor och vi kunde fortsätta resan hemåt. Jag skjutsade hem Linda-marie sen var sista stationen hemma vid mig. Jag kom hem ca 1 inatt så det blev att gå och sova direkt.

Fick sovmorgon i morse, det var så skönt. Men snart ska vi åka till mina föräldrar. Sen ikväll blir det en härlig promenad men finaste Nina <3

Tack tjejer för igår och tack Robert för hjälpen!

GOD MORGON

Börjar dagen med godfrukost :)

BOX IKVÄLL

Var på ett boxpass ikväll! Härligt! Känns i kroppen! Nu blir det att sova, upp tidigt i morgon! Lägger ut en bild på våra lortiga skor efter tjejmilen;) Godnatt och kram!

SPRINGA

Eftersom det inte blivit något långdistanslöpning den här veckan fick det bli det idag. Sprang 10.4 km :) Det var ganska jobbigt för det var mycket motvind och backar. Men sprang iallafall på 58.58 minuter :) Härligt! Nu blir det ta det lugnt framför en film :)
Kram

MORGONPASS

Det blev ett morgon pass på gymmet. Fokus på ben. Började med 15 minuter på löpbandet. Sen vidare med benpress körde först 2x12 sen 1x15 rep. Efter det blev det att träna insida och utsida lår. 3x15 på båda övningarna. Sen fick det bli en ryggövning även där blev det 3x15 rep. Avslutade med 15 minuter cykling. Svettigt gympass, härligt! Blev såklart stretch innan jag åkte hem :)

DET FICK BLI SÅ ISTÄLLET

Det var tänkt att jag skulle besöka gymmet ikväll. Men det blev så sent så det fick bli en härlig löprunda istället :) Men blir nog gymmet i morgonbitti om jag inte är allt för trött ;) Blev att shaka en shake när jag kom in sen blev det lite middag. Min favorit! Det vet ni nog vad det är nu? ;) (Egenpannerad Spätta med potatis i ugn utan fett, ärtor och lite sås ;))

Ha det bra så länge, kram!

THE STORY OF TJEJMILEN

Som många redan vet så blev gårdagen inte som den var tänkt. Jag laddade upp med bra frukost och kännde mig väldigt taggat. Nästan för taggad. Vi åkte till tågen i gävle som gick nån gång vid 9 på lördag morgon. Vi åkte en stund och vi tjejer satt och pratade och hade det trevligt. Helt plötsligt stannade tåget en stund och började sedan åka igen men inte alls så fort. Då hör vi en röst i högtalaren som säger att det är signalfel och därför  får dom bara köpa i 40 km  i timmen. Tar inte lång stund innan tåget stannar igen. Då hörs en röst att vi inte får fortsätta på grund av signalfel. Det tar en lång stund och jag/ vi blir mer och mer stressade. För vi skulle ju skynda oss att hämta våra nummerlappar till tjejmilen. Senast man kunde hämta dom var kl 12. då var kl ca 10.40. Vi började ringa till folk som befann sig i stockholm och hörde med dom om någon kunde hämta våra nummerlappar så vi skulle hinna. Fick tag i min fina vän jessica som skyndade sig allt hon kunde och åkte till platsen. Där var det många som skulle hämta lappar. Hon hamnade i kö. Under tiden satt vi på tåget helt ovetande. I högtalaren sa dom tyvärr vet vi ingenting än. Vi väntade och väntade. Sen hörde vi  högtalaren igen. Nu har vi fått reda på lite mera och det är tyvärr dåliga nyheter. Vi får ej fortsätta resan, därför vänder vi och åker tillbaka till uppsala, dit kommer det ersättningsbussar som kommer att gå till märsta, därifrån går tåget till stockholm. Många blev stressade. Många kvinnor som befann sig på tåget skulle lika som vi springa tjejmilen. Många försökte ringa dit och kolla om det gick att lösa på något vis att vi skulle få slippa hämta lapparna. Men det var så många som ringde så få kom fram. När vi kom till uppsala så gick alla till busarna, vi hamnade i en kö som var flera hundra meter. Det kommer en ersättningsbuss som såklart inte alla får plats i. Vi väntar och väntar kommer inga fler bussar. Tiden rullar på. En kvinna framför oss i kön ringer sj och dom vet ingenting. Dom säger att vi ska lyssna på utrop. Men det gick ju inte eftersom ersättningsbussarna var en bit ifrån och det fanns inga högtalare där. Ingen från sj kom heller och berättade vad vi skulle göra. Vi fick reda på sen att ett tåg skulle börja gå 12.09. Så vi chansade och tog det. Vi höll alla tummar att det inte skulle bli något signalfel igen. Under tiden stod jessica i kö och hon hade fått tag i någon att prata med och man var tvungen att ha nummerlapp. men hon hade egentligen inte tid att stå där. Hon fick reda på att det var 1½ timmes kö och det skulle ha öppet 2 timmar till. Så då hon fick reda på att vi var på väg mot stockholm så begav hon sig hemåt eftersom troligtvis så skulle vi hinna. Tack snälla rara du för hjälpen! :) När Vi kom till stockholm. skyndade vi oss till hotellet. Där var inte vårat rum klart men vi fick lämna våra väskor där. Vi sprang till tunnelbanan. Tog röda linjen. Vi skulle till östermalms IP alltså bakom stadion och hämta nummerlapparna. Så när vi kom fram fick vi springa ca 20 min för att komma dit. Och att hitta dit var inte det lättaste. Frågade massor av folk till och med en polis. Vi hittade stället till slut och blev väldigt dåligt bemötta. Men vi fick iallafall våra lappar. Tydligen så var vi 30 minuter från där tjejmilen skulle äga rum och vi hade ca 20 min på oss att ta oss dit. Så det var bara att springa kan jag lova. Vi visste inte riktigt vart vi skulle så det var bara att fråga massa folk. Vi började möta folk som redan sprungit och då kände vi att nu är det kört. Men vi fortsatte att springa. Kom fram till tjejmilen men hittade inte start. Vi frågade folk till och med en polis denna gång också. Fick bra hjälp. När vi ser nummer 12 där våran startgrupp skulle stå var det tomt. Då hör vi i högtalaren NU GÅR SISTA STARTEN OM 10, 9,.. så började nedräkningen. Då började folk vinka och ropa på oss. Dit åt spring dit åt. Så vi kutade vi fick jubel och aplåder när vi var tvugna att springa till start ;) I högtalaren hör vi HÄR KOMMER DET TRE EFTERSLÄNTARE! Vi hörde jubel. Då nedräkningen var på 0 så var vi vid start. haha fatta att vi hann! Jag var så upp i varv så jag bara startade klockan och kutade vidare. Maria ropade på mig att försöka ta det lugnt men kunde inte. Känndes som om jag var i en bubbla så bara sprang. Haha!

Loppet gick i övrigt bra. Det regnade exakt hela tiden. När jag kom i mål stannade jag klockan på 58.36. Åh jag är jättenöjd med den tiden eftersom vi sprungit ganska många km innan. Fick en jättefin medalj. Fick en banan och lite ostkaka då jag kom fram. Vi var på en gräsmatta alla 32000 människor i det regninga vädret så ni kan ju tänka er hur gräsmattan blev då. Lervälling kan jag lova. Jag hade mina nya skor men dom såg inte speciellt nya ut då kan jag säga. Jag gick iallafall till A skylten där vi hade bestämt oss att mötas efteråt. Jag stog och väntade ett tag och det blev riktigt kallt. Men till slut kom mina fina vänner Maria och cia. Vi gick mot tunnelbanan nästan på en gång för att ta oss till hotellet. Vid hotellet möttes vi av trevlig personal (eller hur tjejer ;) ). Vi fick ta en varsin dusch. När jag kom ut från duschen fick vi se att vi fått ett meddelande på tvskärmen. Där det står typ Hej Maria, Cecilia och Annelie som sprungit tjejmilen idag! Ett stort grattis tjejer ni är så duktiga. Vi står till er tjänst när som hellst.Hälsningar steffen. Haha tack för det fina meddelandet. Sen gjorde vi oss klar för att gå ut och äta. VI hamnade på en restaurang och där var det god mat och dricka :)

Det blev tidigt kväller efter en väldigt händelserik dag. Men vi hade det jättetrevligt med massa skratt på rummet. Och mycket sendrag ;) haha!

Idag klev vi upp ganska tidigt och fick jättegod hotellfrukost. Oj, jag glömde berätta vilket hotell vi bodde på. Dumt av mig. Vi bodde på blu radisson. Ett mycket fint hotell :) Tåget gick hem 11.23, men idag var det inga problem att åka. Nu är jag hemma och har landat. Och känner mig redan sugen på att anmäla mig till nästa tjejmil redan nu, men då ska det finnas mer tid ;) Har faktist tanken på halvmaraton också men har inte bestämt mig en.

Tack tjejer för den här helgen!

FRÅN HUVUDSTADEN

Ja idag var det tjejmilen! Dagen har VERKLIGEN inte varit som det var tänkt! Massor av krångel. Många har nog sett på Facebook. Men tänkte göra en uppdatering i morgon då jag är hemma. Kram på er från huvudstaden!