HALVMARATHON PÅ BAND

Idag tänkte jag ta mig ut och springa en längre runda men tittade ut och det såg så dystert ut. Så tog mig istället till gymmet och tänkte prova på att springa milen på bandet. Eftersom det var ett tag sen jag sprang så långt så var jag osäker på vilket tempo jag skulle hålla. Men började på 10 km/h så höll jag det tempot. Efter 5 km kände jag att det gick så bra så började tänka om jag skulle prova på 2 mil eller varför inte 2,1 som halvmarathon är. Men jag tänkte att får se hur jag känner mig efter milen. Jag kom till milen och kände att jag orkar fortsätta. Den ända jobbiga tanken som kom var att jag hade lika långt kvar innan jag var klar. Så bestämde mig för att jag kör så länge jag orkar. Jag kom till 1,5 mil och kände att jag orkar fortsätta men börjar kännas i benen. När jag kommit till 1,7 börjar det verkligen kännas i benen men tänkte att om jag klarat så här långt så måste jag klara hela vägen till 2,1 mil. Så jag fortsatte. Sista kilometern så ökade jag tempot tills jag kom upp i 11,5 km/h. Det var första gången jag sprungit så långt. Tiden blev 2 tim 6 min 37 sek. Är nöjd med det eftersom det var första gången. Måste mäta en runda ute som jag kan köra och då vill jag klara det på 2 timmar. Eller strax över, bättre än idag vill jag iallafall :) Men nu vet jag iallafall att jag klarar springa så långt. Roligt! :D

Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0