VILJAN BRUKAR VINNA

I fredags var jag på gymmet och körde Löpbandet. Var jätte taggad på att klara rekordet på 5 km så ökade ganska mycket. Kändes bra. Men då jag bara hade ca 150 meter kvar hände något. Viljan brukar alltid vinna men denna gång räckte inte viljan till. Låren började värka ordentligt och kändes som om dom domnade bort. Och allt blev super jobbigt. Jag var tvungen att stanna klockan. Efter ca 20 sekunder startade jag den igen och sprang i mål. Blev så besviken efteråt att jag var tvungen att stanna. Ville verkligen fortsätta men gick liksom inte.

Men jag lovade mig själv och Kristina som jag då tränade med att jag skulle göra ett nytt försök dagen efter (alltså igår). Lovade att jag skulle klara det.

Åkte dit efter jobbet. När jag kom dit var det jättehög musik på. Härligt tänkte jag! Jag blev bara mer taggad. Jag började springa och jag ökade på för jag hade bestämt mig att klara mitt rekord. Sista kilometern var dryg men den här gången vann viljan! :) Klarade mitt rekord! Tiden blev 24.10 minuter :) Rekordet innan var 24.39.
Gick därifrån med ett leende :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0