NYA SKOR

Åkte till Sandviken och Valbo och letade skor. Hittade inga i Sandviken. Så åkte vidare till Valbo. Först stadium, där hade dom inte det som krävdes för mina fötter och för min löpning. så hon tyckte jag skulle leta vidare. Det jag sökte var en sko med pronationsstöd bra dämpning, stabil och som tål att vara med på rundor från 5km till ca 2 mil.

Gick till intersport, han kom ihåg mig sen sist jag köpte skor. Vi diskuterade om hur mycket jag springer och han tog fram en mycket lämplig sko för mig. Han sa att det finns ingen bättre sko för dig. Han sa även att eftersom jag löper så pass mycket som jag gör borde jag ha ett par till att variera mellan så att dämpningen i skorna hinner återställa sig. Så får kanske bli ett par till inom kort. :)

Det blev iallafall storasystern till mina gamla löpskor. Adidas supernova. Köpte även två par riktiga löpstrumpor. Får bli en provtur i morgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0