UPPDATERING 091126

God morgon! Sorry för en dålig uppdatering. Har bara inte haft tid att skriva. Jag hade tänkt att skriva i lördags eftersom det var då jag och thomas åkte till Micke och Elin på kvällen. Men vi kom hem sent och på söndagen hade Thomas match och efter den hälpte jag laget att jobba lite med böcker.

Men i lördags hade vi det jättetrevligt. Det första vi gjorde när vi kom till Micke och Elin var att åka till ICA MAXI för att handla ingredienser som Thomas och Micke behövde när dom skulle laga mat åt oss. När vi hade handlat klart så åkte vi tillbaka, medans dom började med maten så följde jag med Elin till stallet och tog in hennes häst och någon annans. Åh Elins häst var då fin. Jag tycker mycket om att rida, men jag har ett litet problem och det är att jag är lite små rädd för hästar. Men jag är inte så rädd för islandshästar och det är en sån som Elin har. Den var jätte mysig. Vi bestämde iallafall att vi ska ta en dag och rida allihopa. Thomas har alltid sagt NEJ, men nu så börjar han ge sig, haha. Det kommer bli jätte roligt, men vi får se när vi tar det.

Men iallafall, efter vi hade varit till stallet åkte vi hem till dom igen. När vi kom dit höll dom i gång för fullt. Jag och Elin tittade lite på tv medans vi väntade. Vi tittade på topmodel, man såg att Tyra Banks har ändrat sin kroppsbyggd lite granna. Men jag tycker hon är fin. Efter en stund kom Thomas och Micke med förrätten. Det var någon slag av toast, varmt bröd med något slag av skagen på. Det var super gott.

Sen fick vi vänta en stund till så klart på varmrätten. Men när den kom fick vi kyckling fileé med potatisklyftor och beasås och det var super duper gott det med. Sen var vi så mätta så att vi ville vänta lite med efterrätten. Vi tittade på tv (singing bee) en stund. Det är ett bra program tycker jag. Sen gick vi ner till Hemmakväll och hyrde film (knowing)och köpte gordis.

När vi var åter tillbaka i lägenheten så fick vi efterrätten vaniljglass med varma hallon, det är min favorit, super gott. Sen satte vi igång filmen. Den var jättebra ända tills slutet. Visst kan många filmer ha dåligt slut men den här gick över till så himla overklig. Men annars var filmen bra innan man kom till slutet ;) Sen blev klockan så otroligt mycket och vi var tvugna att åka hem.







google.se


google.se

På söndagen tittade jag på Thomas match inte ända till slut men i två perioder iallafall. För sedan åkte jag ju och jobbade med laget. Hände inte så myckt mer under söndagen. Måndag och Tisdag jobbade jag på kaplangården, måndag förmiddag och tisdag kväll.

Sen har vi ju onsdag, då satte jag och thomas igång och storstäda mitt rum. Eftersom mamma redan gjort jul i huset förutom i mitt rum så gjorde vi jul nu också. Mamma hade ju tagit ned mina julsaker från vinden så det känndes som om det var lika bra. Men det blev ett bra resultat, mysigt med alla ljusstakar och tomtar. Jag tänkte vänta tills på söndag eftersom det ät första advent då men vet inte om jag kommer ha tid då. Synd att findus och maja är så busig, för dom stökar till med deras bus, dom busar inte lugnt. Nu är det mindre än en månad kvar till julafton.

Idag är det ju torsdag och har hunnit hänt ganska mycket trotts att klockan bara är 08:51. Jag tänker inte gå in på detalj vad som har hänt på morgonen. Men jag är hemma nu och var hemma vid Thomas tidigare i morse. Får se senare om det händer nogot mera idag som ska skrivas. Nu ligger Maja och Findus här bredvid mig och myser, johan hade sovit här inatt och inte kunde sova pga att dom busade så mycket. Men nu är dom lugna som får. Nu blev det en lång uppdatering men då vet ni vad jag har hållit hus ;)

Have a nice day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0