BILÄGARE FÖR FÖRSTA GÅNGEN

I morse var jag så trött efter dålig sömn i helgen. Men åkte iallafall hemifrån 8.15 till sandviken. Stina hämtade mig. Vi åkte till bilfirman Bilhörnan. Jag har tittat på en bil där på nätet den är begagnad. En Volvo s40 blå, årsmodel -99. Jag ville se närmare på den. Kl 9.00 mötte Johan (brorsan) oss där. Vi tittade på bilen och vi provade att köra den, först Johan sen jag. Hur skön och lätt som helst. Lite synd att det var lite rost på den. Men det var bara lite ytrost som går att fixa med lite puts och lack :) Och det får man räkna med på en gammal bil. 

Jag bestämde mig för att köpa den. Medans vi skrev på alla papperen så ringde det massor av gånger, alla undrade om bilen fanns kvar. haha icke. Försäljaren Niklas sa att ca 5 stycken hade ringt innan oss. Och medans vi var där ringde den ca 7. Det var till och med en som satte sig i den och började titta när vi höll på med papperen, även om den stod vid portarna. Men då skyndade försäljaren Niklas att sätta på en skylt såld :) När det var dags för betalning så blev det ett problem med mitt kort och kontakten med banken så vi fick vänta en stund men andra gången gick det galant. Så nu så blev jag bilägare för första gången. Det är så roligt :D Men mindre roligt att titta på kontot. 

Johan var tvungen att åka lite tidigare men stina stannade hela tiden så vi åkte till Marangoni och firade att jag blivit bilägare :) Vi lämnade kvar Stinas bil på bilfirman och tog min bil dit.  Sedan åkte vi tillbaka till firman och tog varsina bilar hem. Jag fick låna en skiva av stina som jag lyssnade på hela vägen hem. Takida! Tack så mycket Stina för skjutsen och att du ville följa med mig idag!





Nu ska jag sova, ska upp och jobba dygn i morgon! Natti natti, kraam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0