GÄVLE MED NINA I SNÖVÄDRET

Det gick bra på mattelektionen idag. Jag fick reda på vad jag fick på hemprovet geometri. Blev ett MVG. Det hade jag aldrig trott. Blev jätteglad.

Efter lektionen så hämtade jag upp Nina vid torget vi åkte mot gävle. Vi tog av en avfart som jag inte hittade. Men vi letade oss till stan där vi nästan åkte vilse. Vi letade oss till andra sidan av stan där vi sedan parkerade. Vi gick till biljettautomaten och lade i pengar. Vi gick tillbaka till bilen och låste. Sen gick vi vidare till stan, vi gick i lite affärer. Vi tittade lite på skor och jackor. Sen gick vi till mcdonalds och åt. När vi precis hade ätit klart kom jag på hur länge skulle vi få stå på parkeringen, då frågade jag nina om hon tog lappen ur automaten. Men det gjorde hon inte. Och inte jag heller. Då tänkte jag NEJ NU KOMMER JAG FÅ PARKERINGSBÖTER!. Men vi hade inte så mycket kvar att göra så vi gick tillbaka till bilen och vi bara höll tummarna att det inte skulle ligga en lapp på min vindruta. När vi kom till bilen. Så hade vi klarat oss. Ingen lapp där. Gud vad skönt. Hur fan kunde jag glömma att ta lappen? Nån annan blev säkert överlycklig äver den lappen :) Men jag blev överlycklig för att slippa p.böter. Medans vi var i gävle började det ju snöa jätte mycket. Så när vi åkte hem var vi tvugna att köra jätteförsiktigt. Såg typ inget. Men det gick bra. Tack nina för en jätte mysig dag. Hoppas vi ses snart igen :)

Det blåser och snöar jättemycket ute nu. Jag undrar hur mycket snö det är i morgon. Men det är ju typ vinter så det är väl meningen att det ska snöa. Om det blir för mycket snö hoppas jag att dom kör ut med plogbilarna. Vi får vänta och se :)



Ha en trevlig kväll!
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Sötnos!!! :)

2010-11-09 @ 22:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0