MY SISTER´S KEEPER (ALLT FÖR MIN SYSTER)

Idag träffade jag johanna, vi var hos henne, vi tittade på en gripande film, my sisters keeper (Allt för min syster). Den handlar om.
Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid 2 års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte att överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16 årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates syster som är perfekt som en medicinskt donator. Men 13 år gammal fattar anna ett beslut som kommer vända upp och ned på familjens liv, hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att bestämma själv. Hon stämmer sina föräldrar för att få kontrollen över sin kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.
Det var en gripande och bra film. Var klart värd att se.



Nu ska jag krypa ned i sängen. Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0