MIN ONSDAG

Jag skjutsade thomas till tåget i morse innan jag åkte till jobbet. När jag kom till jobbet så började jag jobbba direkt. Strax innan lunch kom Linda-Marie in och undrade om jag ville följa med henne ut på stan och äta lunch. Så hon väntade en liten stund på att jag skullle kunna gå. Vi gick till Jensas och åt sallad.

Hon har blivit duktig och avstår all pasta, ris och potatis osv. Men dit har jag inte kommmit än. Jag tycker så mycket om det så är så svårt att lämna det. Men jag går i allafall ut på promenmad varje dag. Om det inte blir promenad så är jag aktiv på annat sätt. Så det är skönt iallafall. Har inte varit aktiv max 2 gånger på 3 veckor och det tycker jag är ganska bra :) Jag äter inte godis, dricker varken läsk eller juice på vardagarna och där ingår även fikabröd osv. Jag har börjat med mindre potioner och mera grönsaker istellet. Dricker vatten till varje måltid. Vet egentligen inte hur det blev så, man kan ju dricka mjölk till maten men jag tar hellre vatten. Tycker mer om det. Mjölk är gott till pannkakor ;) På helgerna då brukar vi ibland köpa något gott från affären och tugga på. Men ibland är vi inte sugen på det då tar vi grönsaker och dipp istellet. Det är ju supergott det. Någon som håller med?

Men iallafall så efter lunchen gick jag så klart tillbaka till jobbet och slutade sen kl 18. Skjutsade hem Linda-marie. Dom som inte vet det, Linda-Marie och jag är släkt och hon jobbar i butiken vägg i vägg med mig :)

När jag kom hem ikväll så åt jag och thomas lite mat sen tog jag och min granne en lite längre promenad. Jätte skönt, förutom att det var jättekallt så mina ögonfrannsar var kritvita och frös ihop. Egentligen var hela ansiktet vitt påstod maria ;) hehe! Sen när jag var hemma igen så satte jag mig och tog det lite lugnt och pratade lite med thomas. Sen kände jag hur jag började frysa så jag tog en supervarm dusch. Så nu är jag nyduschad och varm och sitter i nattjöjan, ska snart gå och sova. Ska förmodligen ta bussen i morgon på grund av att inte behöva riskera att bilen inte går att starta. Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är superduktig! :)

2011-02-24 @ 20:58:21
URL: http://tawes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0