BÖRJA RÄKNA KCAL

Jag har tänkt väldigt länge på att börja med att räkna kalorier. Men jag har liksom inte tagit mig till. Jag har några nära runt mig som gör det och dom säger att det har hjälpt dom. Så jag har börjat med det jag med. Började idag. Nina hjälpte mig igår med att räkna ut hur många kalorier jag ska äta per dag. Så om jag tränar så ska jag hålla mig runt 1500 kcal för att gå ned 0,5 kg i veckan. Om jag inte skulle träna alls så ska jag hålla mig på 1300kcal. Men eftersom jag springer eller går stort sätt varje dag så ska jag hålla mig på 1500kcal.

Så om vi tittar på hur mycket jag har ätit idag så blev det totala intaget av kcal ca 1117. Så jag ligger under det jag max ska få i mig och det är ju jättebra :) Måste bara tillägga att jag och thomas var ut på en 4 km´s jogingrunda när jag kom hem från jobbet :)

Som ni kanske förstår så kommer jag säkert skriva endel om detta nu framöver. Som många vet kanske jag inte kommer skriva blogg varje dag. Det är ju beroende på hur jag hinner och hur trött jag är på kvällarna.



Nenu är det dags för Annelie att sova. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Nina

Fortsätt så här så LOVAR jag att du kommer att gå ner varje vecka! Bara att kämpa på så kommer det gå galant :) Puss på dig gumman

2011-05-20 @ 23:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0