VIKTBILD NU OCH DÅ

Nu har jag inte uppdaterat er om vikten på länge. Så tänkte göra det nu då. Vägde mig idag eftersom det är fredag och vågen visade minus 0,6 kg :) Som ni vet sen tidigare så försöker jag hålla vikten nu. Men det gör inget om vågen visar lite minus till. Men inte mycket minus, jag ligger bra där jag är. iallafall runt där jag är idag :) Men nu är det forma kroppen jobbet som gäller. Träningen kommer jag fortfarande att finnas kvar eftersom att jag känner att jag mår bra av det och jag tycker det är himla roligt :)
 
Sen första dagen då jag bestämde mig för att nu måste jag göra något med min vikt  har jag gått ned sammanlagt 16,4 kilo. Under den här tiden har jag bytt våg en gång. Eftersom den jag hade visade olika hela tiden. Jag kunde ställa mig några gåger och den kunde visa olika varje gång. Vågarna jag har väger olika därför har jag dragit bort mellanskillnaden på min viktminskning. Min nyaste våg väger lite mindre.  Men eftersom jag aldrig använder den gamla så håller jag bara mig till den nya nu för tiden :)
 
Dom som undrar så räknar jag fortfarande kalorier. Klart att jag vill komma från det nån gång men känns att jag får ge det lite tid. Man känner sig ganska säker hur mycket energi man får i sig när man räknar. Jag äter rätt med kalorier på veckorna sen om jag har en "äta vad jag vill dag" på helgen så kan det ju dra iväg med kalorier och då spelar det ingen roll hur bra jag ätit under veckan kalorimässigt. Och om man har ätit väldigt överflödigt på helgen så kan det innebära viktuppgång. Därför vill jag att det blir som en vardag att jag kan hoppa över stora mängder av tex godis ;) Klart jag kan ta några få men inte något överflöd. 
 
Nu kanske det låter som om att man ska hoppa över allt det "goda". Men det är verkligen inte så jag menar. Det finns så mycket som är gott fast det är nyttigt och det vill jag kunna ta vara på. Men jag kommer inte kunna sluta med godis iallafall men med stora mängder kommer jag nog ifrån. Det är ju jag själv som väljer. Om jag sitter med en stor godispåse på helgen så har jag ju gjort det valet. Även om jag vet hur onyttigt det är och vad det kan innebära med min kropp. Men det är fortfarande jag som väljer.
 
Om det är någon som håller på att gå ned i vikt så ska jag ge ett litet tips/råd. Du har ätit nyttigt hela veckan. Eller dragit ned på mycket som du tycker är gott och  du verkligen längtar efter en godispåse. Du gör sedan valet att äta mycket godis på helgen. Men känner efteråt hur äckligt mätt du är och nästan ångrar att du åt den stora godispåsen. Ångra inget! Du gjorde valet men det är bara att komma igen och hitta det goda!
 
Ojdå, det blev många rader det här. Skönt att skriva av sig lite. Hoppas ni orkar läsa :)
 
Då och nu
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Bra kämpat! :)

2012-08-03 @ 11:54:46
URL: http://sophieed.bloggplatsen.se
Postat av: Towe

Grym prestation!! Är verkligen stolt över dig gumman :) <3

2012-08-03 @ 14:51:51
URL: http://tawes.blogg.se
Postat av: Nina

Du har varit så duktig gumman från första dagen då jag hjälpte dig att räkna ut kalorierna! Bara att fortsätta köra på :)

2012-08-06 @ 18:26:44
URL: http://nvikstroms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0