EN HELG I STOCKHOLM

Det blev ingen uppdatering när jag var i Stockholm. Så tänkte köra en sån nu, hoppas ni orkar läsa ;) 

På lördag morgon åkte vi ca kl 8.00 hemifrån. Vi svängde in på Preem och köpte en frukostpåse innan vi åkte till Gävle eftersom vi inte hann äta innan vi kom iväg. Vi kom till Gävle och vi fick leta en stund efter parkering. När vi hittat en blev det en promenad till stationen. 

Efter jag druckit te från frukostpåsen så var jag jätte pinknödig men hann inte in på toa på stationen så tänkte göra det på tåget. När vi klev på tåget tänkte jag att jag väntar att gå på toa tills jag visat biljetten. Medans vi väntar på tågvärdinnan så hör vi att högtalaren går igång. Jag kollar på darling och tänker nu är det något problem. På grund av att vattnet hade frusit på natten så hade dom inga fungerade toaletter på tåget! Jag kollar på darling igen och säger jag kommer inte klara mig till Stockholm! Det här är ju typiskt! Jag börjar fundera på att kliva av i Uppsala. Men då får jag se att värdinnan är på väg. Börjar känna att jag inte kan hålla mig längre. Jag säger till darling att det här går inte! Jag reser mig och rör mig mot värdinnan. Jag berättade, nu är det kris, jag är verkligen jätte pinknödig och måste gå på toaletten. Hon ser att jag menar allvar. Hon var jätte gullig och säger vi fixar det och jag får följa med henne. Hon låser upp en toalett till mig och ger mig en "festisformad förpackning" med dricksvatten så jag kan tvätta händer och så. Resten av ditresan kunde jag slappna av :) Haha! 

När vi är framme i Stockholm så går vi direkt till hotellet (scandic Grand central). Våran junior suit var inte ledig än så vi fick lämna in vårat bagage. Sen gick vi på stan ganska länge. Vi åt lunch på ett texmex ställe. Jag åt typ tacos men istället för köttfärs så var det kyckling och mango i :) Efter massa shopping gick vi till hotellet och checkade in. Tog det bara lugnt en längre stund och bara njöt. 

Sen gjorde vi oss i ordning för att sedan gå till gamla stan och äta på en restaurang. Vi åt på en restaurang som vi har ätit på en gång tidigare. Personalen var helt underbar! Hur duktiga och snälla som helst. Vi började med en drink medans vi tittade på menyn. När vi bestämt vad vi ska äta så blev mitt val hummersoppa till förrätt. Torsk i ugn, någon röra av sparris och örter och egenpressad potatismos (dom kallade det något annat) Det var absolut det godaste jag har ätit och det menar jag verkligen. Det var tre olika smaker men ändå så gick alla smaker ihop på något sätt. Ja, supergott!! Vi var så mätta efter så vi väntade lite med disserten. Men det blev iallafall panna cotta till dessert. Glömde säga att drack ett glas vitt till maten. Sen då det var dags att gå tillbaka så var vi så mätta att vi mådde illa och då menar jag verkligen må illa. Vi tog en längre promenad tillbaka så att allt det goda kunde sjunka. 

Tillbaka vid hotellet tog vi det lugnt och vi satte på tv och kröp ned i sängen. Vi båda blev super super trötta så vi bestämde oss för att sova. Klockan var ändå ganska mycket. 

Idag blev det super god hotellfrukost sen mycket gå på stan. Men nu är vi hemma. Det är skönt att åka bort så här ibland men det är väldigt skönt att komma hem också :) 

Eftersom det blev en väldigt lång uppdatering nu så tänkte jag lägga in lite bilder i ett annan inlägg som kommer snart :) 

Skönt att vara hemma igen :) 

Hoppas ni också har haft en bra helg! /A. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0