HELGEN

Fredag: Då var det dags för att väga sig igen. Som jag skrivit förr så har jag hamnat där det är svårt att tappa de sista kilona. Jag hade gått upp 0,2 kg den här veckan. Varierar ju nu +0,2 eller -0,2 hela tiden. Så det blir ju oförändrat. Men ska kämpa på! Får hoppas spärren släpper snart. Gäller att jag inte ger upp.

Lördag: Då planerade jag och darling en dag tillsammans. Dagen började med att vi åt frukost tillsammans. Sen tog vi ca 5 km morgonpromenad. Jätte mysigt :) Då vi var tillbaka hem så gjorde vi oss klar och åkte sedan till valbo. Tro det eller ej, vi handlade julklappar :) Hihi. Det är bra att vara i god tid ;)

När vi kom hem så tog vi såklart in alla klappar vi handlat och sen begav vi oss till kyrkan. Det var en minnesgudtjänst. Dom läser upp alla som gått bort under året. Snart är det 1 år sedan min morfar lämnade oss. Var ju på min 20 års dag :( Men därför var vi till kyrkan. Det var jättefint med alla ljus. När det var klart i kyrkan gick vi och tittade på gravarna där våra nära ligger.

Sen åkte jag och darling till gävle och åt middag på östens pärla. Satt där en bra stund. Vi pratade och hade det jättemysigt. Sen gick vi vidare till SF Bio. Vi tittade på In Time. En superbra film. Den handlar om att man köper allt för tid. De rika kan köpa nästintill evigt liv medans de fattiga kämpar, stjäl och tigger efter ytterligare dagar, månader och år i deras liv. Huvudrollerna är Justin Timerlake, Amanda seyfried och Cillan Murphy. 

Söndag: Blivit ganska lugnt idag. Tvättat och städat lite. Har även tagit det lite lugnt. Vi tog en trip till sandviken och handlade lite mat. Idag släppte jag lite på tyglarna med kcal räkningen. Jag räknade inte igår men det brukar jag inte heller på lördagar. Men tänkte räkna idag men släppte på tyglarna iallafall. Men har tänkt på vad jag har ätit. Och har inte överskridit 1600 kcal iallafall. När darling åkte på träning,  provade jag baka små muffins som jag sedan tänker frysa in och kanske ta fram på min födelsedag. Men var ju tvungen att prova hur en smakade allafall :)

Lördag morgon


Lördag kväll (InTime)


Söndag kväll


Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0